„Anglická akadémia“ v Materskej škole
„Anglická akadémia“ v Materskej škole na Ulici štítnickej v Rožňave
Ladies and Gentlemen, welcome to English Greene Academy!
Jedno júnové, slnečné popoludnie sa týmto pozdravom začala Anglická akadémia pre rodičov detí, navštevujúcich materskú školu na Ulici štítnickej v Rožňave. Deti s radosťou a s úsmevom na tváričkách predviedli svojim rodičom, čo sa za celý školský rok naučili po anglicky. Veselo spievali, tancovali, prednášali básničky a hrali sa hry, ktoré sa hrajú ich rovesníci v Anglicku. Potlesk ich rodičov a hostí potvrdil, že im to išlo naozaj na jednotku, čomu sa veľmi tešíme. V závere programu boli deti za celoročnú usilovnú prácu odmenené ich „prvými certifikátmi o absolvovaní anglického jazyka“, a to všetko už v materskej škole.
Veľkí školáci tešte sa - rastie Vám konkurencia
Veľa sa hovorí o tom, že predškolský vek je ideálnym obdobím začať s rozvíjaním jazykových a komunikačných kompetencií v cudzom jazyku. My sme neváhali a túto skutočnosť sme vyskúšali priamo v praxi. V školskom roku 2010/2011 sme implementovali do nášho Školského vzdelávacieho programu rozširujúcu vzdelávaciu ponuku- „Oboznamovanie sa detí s anglickým jazykom“, ktorá prebiehala v rámci každodenných edukačných činností a organizačných foriem v priebehu dňa, v závislosti od aktuálneho záujmu detí a s ohľadom na konkrétne situácie počas pobytu dieťaťa v materskej škole.
Rôznymi edukačnými hrami a výrazne činnostnými aktivitami, riadenými i spontánnymi v bežných situáciách počas dňa, súbežne s obsahovými celkami v Školskom vzdelávacom programe – Ovocníčkovia poznávajú svet, sme rozvíjali u detí slovnú zásobu a ich komunikačné kompetencie v anglickom jazyku. Integrovane s rozvíjaním cudzojazyčných kompetencií sme u detí podporovali záujem poznávať odlišnosti v spôsobe života ľudí, kultúrnych tradící a rozvíjali tak ich pozitívny vzťah k multikultúre.
Deti sa so zvedavosťou a veľkou chuťou pustili do objavovania doposiaľ neznámeho prostredníctvom motivačnej postavičky- korytnačky Greene a jej dvojjazyčných príbehov, rýmovačiek, básní, piesní a hier. Z novej kamarátky a nových poznatkov mali obrovskú radosť, čo teší nesmierne aj nás. Úspešné zavŕšenie tejto rozširujúcej edukačnej činnosti, je pozitívnym výsledkom k pokračovaniu edukačnej činnosti aj v budúcom školskom roku.
Znalosť aspoň jedného cudzieho jazyka patrí k jednej zo životných zručností človeka. Keďže predškolský vek je z hľadiska všestranného rozvoja dieťaťa pozitívnym a neopakovateľným, vidíme veľký prínos začať s oboznamovaním sa cudzieho jazyka už v tomto období, na ktoré dieťa bude môcť nadviazať v školskom veku a vôbec v budúcnosti. Pretože dlhodobým cieľom by malo byť naučiť používať cudzí jazyk aktívne a dosiahnuť v ňom plynulú komunikáciu.
Mgr. Kvetoslava Kostyánszka
MŠ- Štítnická Rožňava
- prečítané 2101x